Задати питання Задати питання
flag Судова влада України

Проведено узагальнення розгляду справ про адміністративні правопорушення в Сихівському районному суді м.Львова (зокрема за ст.130 КУпАП)

01 лютого 2018, 18:32

            Впродовж 2017 р. у провадженні Сихівського районного суду м. Львова перебувало 556 справ про вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 130 КУпАП (керування транспортними засобами особами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції).

            З них 49 справ закрито у зв’язку з відсутністю в діях осіб, які притягувалися до адміністративної відповідальності складу  адміністративного правопорушення.

            Одними з основних підстав для закриття провадження в даній категорії справ про адміністративні правопорушення, були порушення, допущені  працівниками поліції під час проведення огляду водіїв на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння.

            Порядок проведення огляду визначений ст.266 КУпАП та положеннями Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, яка затверджена Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 1452/735 від 09.11.2015р.

            Відповідно до положень зазначених нормативних актів у разі відмови водія транспортного засобу від проходження огляду на стан сп'яніння на місці зупинки транспортного засобу або його незгоди з результатами огляду, проведеного поліцейським, такий огляд проводиться в найближчому закладі охорони здоров'я, якому надано право на його проведення (ч.3 ст.266 КУпАП, п.7 р.І Інструкції). Поліцейський забезпечує проведення огляду водія транспортного засобу в закладі охорони здоров’я не пізніше ніж протягом двох годин з моменту виявлення відповідних підстав (п.9 р.ІІ Інструкції).

            Пунком 10 Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, визначено, що результати огляду на стан сп’яніння водія транспортного засобу, проведеного поліцейським, зазначаються в акті огляду на стан алкогольного сп’яніння з використанням спеціальних технічних засобів. У випадку установлення стану сп’яніння результати огляду, проведеного поліцейським, зазначаються у протоколі про адміністративне правопорушення, до якого долучається акт огляду.

 

            Відповідно до ст.266 КУпАП огляд, проведений з порушенням порядку встановленого  ст.266 КУпАП, є недійсним.

 

            Так, в справі про притягнення Т. до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.130 КУпАП, судом встановлено, що в протоколі акту огляду на стан алкогольного сп’яніння з використанням спеціальних технічних засобів  Т. у відповідній графі акту «із  результатами огляду згоден»  відсутній підпис Т., що свідчить про відсутність його згоди із результатом  огляду на місці зупинки. Відтак, в силу положення ст.266 КУпАП працівники поліції зобов’язані були запропонувати йому огляд в найближчому закладі охорони здоров'я, якому надано право на його проведення. Однак, матеріали справи не містять жодних даних про те, що Т. пропонували огляд у медичному закладі. Письмові пояснення свідків містять лише відомості про те, що Т. продув прилад «Драгер», однак, у поясненнях відсутні відомості про те чи останній погодився із його результатом та чи пропонувався йому огляд у медичному закладі. Відеозапис із  нагрудних камер працівників поліції суду не надано.

 

            З аналізу даних справ випливає, що інспектори патрульної поліції складаючи протоколи про порушеннями водіями транспортних засобів п.2.9 «а» ПДР України, не дотримуються вимог законодавства щодо порядку проходження медичного огляду, що безперечно перешкоджає виконанню завдань Кодексу України про адміністративні правопорушення та зумовлює уникнення водіями відповідальності за вчинене.